Vil du gerne skabe opmærksomhed med din digitale markedsføring? Inddrag disse 4 marketingkanaler

By:

Internettet er en fasttømret del af vores dagligdag, og bruges til både privat kommunikation og som medie for offentligheden, erhvervslivet og det samfund, vi alle er en del af. Marketing har altid handlet om at være forbundet til dit publikum det rigtige sted, på det rigtige tidspunkt. I dag vil det sige, at du skal møde dem, hvor de i forvejen bruger deres tid – nemlig på internettet.

Digital markedsføring dækker over alle former for markedsføring, der kan tilgås online. Brug den digitale marketing til at styrke kendskabet til dit brand. Der er mange måder, hvorpå du kan skabe opmærksomhed omkring dit brand, med det store væld af muligheder, der ligger lige for næsen af dig.

Hvordan skal folk så finde dit brand? Når det spørgsmål bliver stillet, er det vigtigt, du ved, at der ikke findes en opskrift på, hvordan man sammensætter den bedste online markedsføringsstrategi. Du skal prøve dig frem, være opmærksom på dine fejl samt succeser undervejs i processen, så du kan finde det passende marketingmix, der fungerer for dig.

Der findes organisk (gratis) samt betalt marketing og alt efter, hvordan dit budget er skruet sammen, kan du gøre brug af de fire nedenstående markedsføringskanaler.

Nyhedsbreve – en effektiv og billig måde at skabe tillid

Markedsføring ved brug af nyhedsbreve kan være en billig og effektiv måde at skabe tillid til din virksomhed eller dit brand på. Formålet med at bruge e-mail marketing, som det også kaldes, er at overbevise dine kunder om, at de skal købe dit produkt, ved at bruge tid på at opbygge og fastholde kunderelationer samt skabe opmærksomhed omkring dit brand. Nyhedsbrevssystemet er en god idé, hvis du vil prøve kræfter med e-mailmarkedsføring. Du får nemlig statistikker over, hvem der åbner dine e-mails og hvor mange der gør det. Det kan give dig et overblik over, hvad der virker og ikke virker.

Søgemaskineoptimering – vær synlig på Google

SEO handler om at optimere din hjemmeside, så den kommer op til overfladen, når dine kunder søger efter dine produkter på Google. Det gør sig også gældende, hvis du sælger ved hjælp af en online markedsplads. SEO-optimering er fuldkommen gratis i modsætning til betalt annoncering på søgemaskinerne. Det kræver dog, at du giver det en ordentlig indsats og en vis portion af tålmodighed, før du kan begynde at se resultater af din indsats med SEO.

Markedsføring via de sociale medier – ram din målgruppe præcist

Ved at markedsføre dig på de sociale medier, rammer du potentielle samt eksisterende kunder. Der er stillet mange muligheder til rådighed på de sociale medier, alt efter hvilke produkter du har, og hvilken målgruppe du forsøger at nå ud til. Ved at annoncere på de sociale medier, undgår du at smide en masse penge direkte ud ad vinduet på at nå ud til nogen, som ikke er interesseret i dit produkt, fordi du netop kan ramme din målgruppe meget præcist.

Betalt markedsføring – skab trafik med målrettet annoncering

Betalt markedsføring dækker over betalt annoncering på søgemaskiner og displaynetværker. Når brugerne søger på de bestemte søgeord, du har valgt at byde på, kan du, ved fx at oprette en tekst- eller bannerannonce, betale søgemaskinerne for at vise netop din annonce blandt topplaceringerne på Google. Kort sagt, betalt markedsføring er en god måde, hvorpå du kan få skabt trafik til din virksomhed.